Home · Články · Fórum · Luterán Blog August 13 2020 07:10:20
Reklama
Tu je priestor pre Vašu reklamu.

Digi TV - genialita, chybičky krásy a ospalá konkurencia

Digitálna satelitná televízia pod názvom DIGI TV v regióne strednej Európy láme všetky možné rekordy, nielen čo sa týka počtu získaných abonentov. Slovenská štatistika v tejto súvislosti zaznamenala údaje, ktoré by pred desiatimi mesiacmi pochádzali z ríše snov. Pripomeňme si stručne vznik a vývoj fenoménu DIGI TV. V roku 2004 holandský akcionár vstupuje masívnym kapitálom do rumunskej spoločnosti s činnosťou v oblasti televíznych kábelových rozvodov a satelitnej techniky. Využijúc plne implementované právne prostredie budúcej krajiny EÚ, v krátkom časovom priestore si tu vytvorí technickú základňu pre poskytovanie satelitnej služby platenej televízie DTH - Direct To Home. 21. 12. 2004 v Rumunsku DIGI TV oficiálne odštartuje a svojou cenovou a programovou politikou si v krátkom čase získava vedúcu pozíciu na trhu. V priebehu 36 mesiacov má v Rumunsku takmer milión abonentov! Medzitým však už vo februári 2006 vstupuje na trh EÚ prostredníctvom Maďarska, kde napriek nekalým praktikám konkurencie za 12 mesiacov získava takmer 300 000 abonentov. Jeho expanzia pokračuje ďalej na Slovensko 8. 5. 2006, kde v priebehu 10 mesiacov, vzhľadom k počtu obyvateľov dosahuje nový rekord na trhu v prekročení počtu abonentov 200 000! Služba následne postupuje do Českej republiky, Srbska a Chorvátska. Vyzdvihnutie Slovenska v rámci DIGI TV nepustia číselné údaje. Službu tu vlastní každá piata rodina! DIGI TV pritom tieto neskutočné čísla abonentov dosiahla jednoduchým, doslova nízkonákladovým spôsobom bez akejkoľvek pompéznosti, ba doslova povedané až prehnanej skromnosti. Ako je to možné?
O dobrý chýr služby sa postarali profesionálne firmy pôsobiace v oblasti satelitnej techniky, ktoré boli na vstup služby vopred pripravené, na Slovensku sa o to postaral práve časopis Solid Europe. Potom už stačila krátka reklamná kampaň v elektronických médiách a vec bola vybavená. Služba sa oficiálne predstavila odborníkom na Sattechu 2006 a ďalej už nebolo potrebné uskutočňovať žiadne kampane, tlačovky a nič podobné. Celú réžiu vo vzťahu k zákazníkom prevzali odborní predajcovia a montážnici satelitnej techniky. Každodenná aktivácia služby a inštalácia satelitných zariadení v takomto masívnom rozsahu na Slovensku so sebou priniesla logicky vznik nových firiem, poznatkov, vzťahov i problémov. Venujme sa im trocha podrobnejšie.
Začnime konkurenciou, tu je možná rýchla analýza. Ako jediný konkurent DIGI TV na Slovensku prichádzala do úvahy služba UPC Direct, ktorá tu dlhodobo pôsobila ako jediná. Žiaľ, 10 mesiacov pôsobenia DIGI TV na slovenskom trhu odhalila jeho podstatu. UPC Direct najprv v šoku vôbec nereagovalo, potom už bolo neskoro a keď začiatkom roka 2007 znížilo cenu svojho základného balíka na 499 Sk, oproti 290 Sk u DIGI TV, vec sa stala jasnou. Prevádzkovateľ s pôsobnosťou v káblových rozvodoch si platformu DTH udržuje len ako cenový pláštik pre zdôvodnenie neprimerane vysokých cien v TKR. Škoda, pretože na stranu DIGI TV tým nepriamo ženie i vlastných abonentov,a tým akoby sa rozhodol použiť zvláštnu taktiku, cieľom ktorej je zahltenie konkurenta masou záujemcov. Paradoxom je, že DIGI TV s tým má naozaj malý problém, ktorý by sa pri pomalej reakcii mohol stať vážnejším. Ide o to, že systém v takomto krátkom časovom úseku pri toľkých zákazníkoch na trhu viacerých krajín nasadený ešte nebol a musí sa vylaďovať za chodu. Ak si zoberiete do úvahy zákazníka na konci a službu DIGI TV na satelite ako začiatok, môže sa to zdať jednoduché. Signál je dostupný všade, stačí preto nainštalovať parabolu a vec sa zdá byť vybavená. Nie je to celá pravda. Medzitým je množstvo faktorov, ktoré sú na pohľad neviditeľné, pritom však dôležité. Ako som už spomínal, DIGI TV urobilo jeden geniálny ťah, ktorý vyšiel a teraz je tu obrovské množstvo zákazníkov, ktorí automaticky generujú záujem ďalších abonentov. Všetci sa tvária spokojne, treba však hovoriť aj o chybičkách krásy, ktoré sú pri ich poznaní ľahko riešiteľné, zanedbaním sa však môžu zhoršovať. "Príjemným" problémom možno ešte nazvať nespokojných zákazníkov čakajúcich v poradovníku na montáž satelitnej súpravy. Tí sa telefonicky nahlásili do centrály, z ktorej si ich vyberajú tzv. "lietajúci montážnici" Takto možno nazvať, bez akýchkoľvek bočných úmyslov jednotlivcov disponujúcich autom bez základne v podobe predajne satelitnej techniky. Profesionálni predajcovia disponujúci základňou i zamestnancami si vo vlastnej réžii prostredníctvom kreditu a reklám získavali tzv. vlastných zákazníkov DIGI TV, za ktorých obdržali finančnú odmenu Tá ich aspoň čiastočne motivovala k tomu, aby popri svojich povinnostiach boli ochotní vytvárať akúsi nárazovú zónu medzi centrálou a zákazníkmi, ktorí v prípade akýchkoľvek problémov logicky hľadajú pomoc priamo v odborných predajniach.
Dňa 20. 2. 2007 sa však v rámci Slovenska, bez akéhokoľvek jednania tento malý, ale i tak aspoň čiastočne motivačný prvok zrušil! V praxi to znamená prvý vážny precedens nesúladu v doteraz pomerne dobre vyvážených vzťahoch. Profesionálne satelitné firmy sú rovnako ako každý iný subjekt veľmi chúlostivé na peniaze. Vzťah s DIGI TV vytváral predpoklad dlhodobej spolupráce, do ktorej sa zdalo výhodné investovať čas i peniaze.

Komentáre

Žiadny komentár ešte nebol pridaný. Buďte prvý kto pridá komentár.

Pridať komentár

Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.

Hodnotenia

Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.
Prihlásenie
Meno

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového kliknite práve sem.
Kto je Online
Hostí Online: 2
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 3,300
Neaktivovani členovia: 0
Najnovší člen: y2yj44hd
Partnerské weby


Chcete sa stať partnerom?
Kontaktujte nás